Všeobecné obchodné a reklamačné podmienky

Všeobecné obchodné a reklamačné podmienky internetového obchodu eshop.srzba4.sk

Prevádzkovateľom internetového obchodu umiestneného pod doménou eshop.srzba4.sk je:

Mestská organizácia SRZ, Bratislava IV.
Levárska 11
84104 Bratislava
IČO: 30843073
DIČ: 2020895712

Bankové spojenie: VÚB
IBAN: SK6902000000007000934032

Kontakt: 0911 531 485

Orgán dozoru:

Slovenská obchodná inšpekcia
Prievozská 32
820 07 Bratislava

Článok I.
Vymedzenie pojmov

  1. Prevádzkovateľom internetovej stránky (eshopu), predávajúcim a dodávateľom tovaru a služieb ponúkaných v tomto eshope je je Mestská organizácia SRZ, Bratislava IV., Levárska 11, 84104 Bratislava, IČO: 30843073, DIČ: 2020895712.
  2. Kupujúcim je každý návštevník eshopu, ktorý prostredníctvom eshopu vytvoril objednávku a je členom Mestskej organizácie SRZ Bratislava IV. Pre účely zákona č. 102/2014 Z. z. sa spotrebiteľom rozumie fyzická osoba, ktorá pri uzatváraní a plnení spotrebiteľskej zmluvy nekoná v rámci predmetu svojej podnikateľskej činnosti, zamestnania alebo povolania.
  3. Eshopom je počítačový systém umiestnený v sieti internet s verejným prístupom, ktorý umožňuje objednávanie tovarov alebo služieb.
  4. Tovarom alebo službou sú všetky produkty zverejnené na stránkach eshopu.
  5. Objednávka vzniká potvrdením procesu objednávania v eshope výberom tovarov alebo služieb kupujúcim vrátane kompletného pravdivého vyplnenia objednávkového formuláru.
  6. Kupujúci plne uznáva elektronickú komunikáciu predovšetkým prostredníctvom eshopu, e-mailovej komunikácie ako aj telefonickej komunikácie.

Článok II.
Cena

  1. Všetky uvádzané ceny pri tovare sú konečné, predávajúci nie je platcom DPH.
  2. Predávajúci je viazaný cenou uvedenou na stránke eshopu v momente vykonania nákupu.

Článok III.
Objednávka

  1. Objednávka vzniká potvrdením procesu objednávania v eshope výberom tovarov alebo služieb kupujúcim vrátane kompletného pravdivého vyplnenia objednávkového formuláru.
    Pre korektné vybavenie objednávky je potrebné vyplniť požadované údaje v objednávke a zvoliť si možnosti dopravy a platby za objednaný tovar alebo služby.
  2. Kupujúci zaslaním objednávky súhlasí s cenou objednaných tovarov a služieb a teda objednávka sa stáva pre spotrebiteľa záväznou.
  3. Vykonaná objednávka s platbou priamym prevodom na účet je platná 14 dní ak počas nich objednávateľ (kupujúci, zákazník) zaplatí za objednaný tovar celú kúpnu cenu. Po márnom uplynutí tejto lehoty bez zaplatenia kúpnej ceny sa objednávka považuje za zrušenú.
  4. Potvrdením objednávky zo strany predávajúceho vzniká kúpna zmluva, ktorú je možné meniť, rušiť alebo dopĺňať len na základe vzájomnej dohody medzi kupujúcim a predávajúcim ak zákon alebo iný právny predpis neustanovuje inak. Potvrdením objednávky zo strany predávajúceho je odoslanie tovaru.
  5. Kupujúcemu je po vytvorení objednávky v eshope automaticky generovaný e-mail s potvrdením prijatia objednávky eshopom. Tento e-mail nie je potvrdením tovaru v zmysle ods. 3. tohto článku.
  6. Kupujúci je odoslaním objednávky viazaný k zaplateniu kúpnej ceny objednaného tovaru.
  7. Ak predávajúci nie je schopný splniť objednávku alebo jej časť v lehote na vybavenie objednávky pri vynaložení maximálneho úsilia alebo z dôvodov vyššej moci, môže objednávku stornovať o čom kupujúcemu pošle e-mail.
    Taktiež má predávajúci právo zrušiť objednávku, pokiaľ kupujúci v objednávke uviedol nepravdivé alebo zavádzajúce údaje, ktoré nie je možné overiť, napríklad nesprávny email alebo telefonický kontakt.

Článok IV.
Platobné podmienky

  1. Za tovar a služby v eshope je možné platiť platobnými kartami, ktoré sú akceptované platobným modulom eCard.
  2. Doplatky pre jednotlivé možnosti platieb sú uvedené v čl. VI týchto všeobecných obchodných podmienok.
  3. V prípade refundácie budú prostriedky vrátené výlučne spôsobom a na účet, z ktorého boli platené.

Článok V.
Dodacie podmienky

  1. Predávajúci je povinný najneskôr do 14 dní od vytvorenia objednávky zaslať kupujúcemu tovar, ak sa nedohodli inak, alebo ak pri tovare nebola uvedená dlhšia dodacia lehota.
  2. Ak je tovar skladom je expedovaný podľa kapacitných možností v čo najkratšom čase.
  3. Ak sa v objednávke nachádza viacero tovarov a služieb a časť z nich nie je skladom, informujeme o tom kupujúceho s možnosťami čiastočných dodávok.
  4. Za miesto plnenia sa považuje miesto, do ktorého je tovar dodávaný.
  5. Predávajúci realizuje dopravu ku kupujúcemu prostredníctvom Slovenskej pošty (list, kuriér) ďalej dopravca.

Článok VI.
Poplatky za prepravu, balné, refundáciu a možnosti platieb

  1. Súčasťou objednávky je vybraný spôsob platby a dopravy. Poplatok za dopravu je uvedený v sumárnej časti objednávky a zahŕňa dopravné, balné a všetky ostatné náklady na zabezpečenie zabalenia a dodania objednávky. Výška poplatku za dopravu je zreteľne uvedená. Dopravu poskytujeme len v rámci Slovenskej republiky.
  2. Výška poplatku za refundáciu v prípade vrátenia platby je stanovená na základe skutočných transakčných poplatkov viažucich sa ku danej objednávke a platbe. V prípade viacnásobnej čiastočnej refundácii sa zrátajú všetky transakčné poplatky.

Článok VII.
Prevod vlastníckeho práva

  1. Vlastnícke právo prechádza z predávajúceho na kupujúceho až momentom vyplatenia plnej ceny za predmet kúpnej zmluvy.
  2. Tovar alebo služby, na ktoré sa vzťahuje ešte vlastnícke právo predávajúceho, si predávajúci vyhradzuje právo v prípade uplatnenia reklamácie kupujúcim, vybaviť až v momente úplného zaplatenia predmetu kúpnej zmluvy.

Článok VIII.
Storno kúpnej zmluvy

  1. Stornovať objednaný tovar alebo službu má kupujúci právo, pričom storno poplatok bude vo výške nákladov, ktoré vznikli predávajúcemu pri príprave objednávky (napr. znehodnotená cenina nalepením na jedinečný pre zákazníka pripravený doklad o úlovkoch). Presná výška storno poplatku bude vypočítaná pre každý prípad samostatne a oznámená zákazníkovi. Rozpracované a nezaplatené objednávky je možné stornovať bez poplatku.

Článok IX.
Právo spotrebiteľa vrátiť tovar bez udania dôvodu a poučenie spotrebiteľa

  1. Spotrebiteľ má na základe zákona č. 102/2014 Z. z. o ochrane spotrebiteľa pri predaji tovaru alebo poskytovaní služieb na základe zmluvy uzavretej na diaľku alebo zmluvy uzavretej mimo prevádzkových priestorov predávajúceho a o zmene a doplnení niektorých zákonov (ďalej len ako „Zákon“) podľa ustanovení § 7 a nasledujúcich právo odstúpiť od kúpnej zmluvy do 14 kalendárnych dni odo dňa prevzatia tovaru. Ak predmetom kúpnej zmluvy je dodanie tovaru, spotrebiteľ má právo odstúpiť od zmluvy aj pred dodaním tovaru.
  2. Právo na odstúpenie od zmluvy sa neuplatňuje pre tovary a služby, ktoré sú vymedzené v §7 ods. 6 písm. a) až l) zákona č. 102/2014. Z.z., Konkrétne, spotrebiteľ nemá právo na odstúpenie od zmluvy pri predaji tovaru zhotoveného podľa osobitných požiadaviek spotrebiteľa, tovaru vyrobeného na mieru alebo tovaru určeného osobitne pre jedného spotrebiteľa. Za takýto tovar sa považuje aj členská známka a povolenie na rybolov.
  3. Náklady na vrátenie tovaru znáša spotrebiteľ.

Článok X.
Práva a povinnosti zmluvných strán

  1. Za zmluvné strany sa pokladá predávajúci a kupujúci.
  2. Kupujúci je povinný:
    prevziať objednaný tovar,
    b. zaplatiť za tovar dohodnutú odplatu predávajúcemu,
    c. prekontrolovať neporušenosť obalu resp. aj samotný tovar pri jeho preberaní.
  3. Predávajúci je povinný dodať kupujúcemu tovar v rozsahu objednávky a v dohodnutej cene.

Článok XI.
Ochrana osobných údajov

  1. Osobné údaje sú spracúvané v súlade so zákonom č. 122/2013 Z. z. o ochrane osobných údajov v znení neskorších predpisov.
  2. Prevádzkovateľ neposkytuje osobné údaje kupujúceho tretej osobe, okrem prepravnej spoločnosti ktorá zabezpečuje doručenie tovaru alebo služieb, alebo štátnym orgánom v prípade kontroly v takom prípade sú tieto subjekty tretími stranami.
  3. Prevádzkovateľ od kupujúceho získava osobné údaje zadané počas procesu objednania.
  4. Vami poskytnuté osobné údaje sú spracúvané za účelom korektného vybavenia Vašej objednávky.
  5. Prevádzkovateľ je povinný zabezpečiť osobné údaje pred ich sprístupnením neoprávneným osobám.
  6. Dotknutá osoba má práva vymedzené v zmysle ust. § 28 a nasl. Zákona č. 122/2013 Z.z. o ochrane osobných údajov v znení platných noviel.

Článok XII.
Záverečné ustanovenia

  1. Predávajúci si vyhradzuje právo meniť a dopĺňať tieto všeobecné obchodné podmienky a reklamačné podmienky aj bez predchádzajúceho upozornenia kupujúceho. V prípade zmeny všeobecných obchodných podmienok alebo reklamačných podmienok, sa riadi celý proces nákupu prostredníctvom tých všeobecných obchodných podmienok, ktoré boli platné v momente odoslania objednávky kupujúcim a tieto sú prístupné na internetovej stránke predávajúceho.
  2. Neoddeliteľnou súčasťou týchto všeobecných obchodných podmienok sú aj reklamačné podmienky.
  3. Odoslaním objednávky kupujúci prehlasuje, že si prečítal všeobecné obchodné podmienky ako aj reklamačné podmienky.
  4. Tieto všeobecné obchodné podmienky a reklamačné podmienky sú zverejnené na internetovej stránke eshopu.
  5. Pokiaľ spotrebiteľ nie je spokojný so spôsobom, ktorým predávajúci vybavil jeho reklamáciu alebo ak sa domnieva, že predávajúci porušil jeho práva, má možnosť obrátiť sa na predávajúceho so žiadosťou o nápravu. Ak predávajúci na žiadosť o nápravu odpovie zamietavo alebo na ňu neodpovie do 30 dní odo dňa jej odoslania, spotrebiteľ má v zmysle § 12 zákona č. 391/2015 Z.z. o alternatívnom riešení spotrebiteľských sporov a o zmene a doplnení niektorých zákonov právo podať návrh na začatie alternatívneho riešenia svojho sporu. Príslušným subjektom na alternatívne riešenie spotrebiteľských sporov s prevádzkovateľom eshopu je Slovenská obchodná inšpekcia (www.soi.sk) alebo iná príslušná oprávnená právnická osoba zapísaná v zozname subjektov alternatívneho riešenia sporov vedenom Ministerstvom hospodárstva Slovenskej republiky, pričom spotrebiteľ má právo voľby, na ktorý z uvedených subjektov alternatívneho riešenia spotrebiteľských sporov sa obráti. Spotrebiteľ zároveň môže na podanie návrhu na alternatívne riešenie svojho sporu využiť platformu pre riešenie sporov on-line, ktorá je dostupná na http://ec.europa.eu/consumers/odr/. Informácie o poplatkoch za návrh nájde spotrebiteľ na internetových stránkach konkrétneho subjektu alternatívneho riešenia sporov.
  6. Inak neupravené vzťahy v týchto všeobecných obchodných podmienkach ako v ich neoddeliteľných súčastiach (prílohách) sa riadia podľa príslušných ustanovení predovšetkým Zákona č. 40/1964 Zb, Zákona č. 250/2007 Z.z., Zákona č. 102/2014 Z.z., Zákona č. 122/2013 Z.z., Zákona č. 22/2004 Z.z. ako aj Zákona č. 513/1991 Z.z. ako aj predpismy, ktorými je kupujúci ako člen SRZ viazaný.
  7. Tieto všeobecné obchodné podmienky vrátane ich neoddeliteľných súčastí nadobúdajú platnosť a účinnosť 21. 12. 2023.

 

Reklamačné podmienky internetového obchodu

(neoddeliteľná súčasť všeobecných obchodných podmienok)

  1. Reklamovať je možné len tovar, ktorý bol zakúpený u predávajúceho a ktorý je vlastníctvom kupujúceho.
  2. V prípade ak vlastnícke právo ešte neprešlo z predávajúceho na kupujúceho, predávajúci si v zmysle platnej legislatívy uplatňuje právo reklamáciu vybaviť až po úplnej úhrade v zmysle § 151a a nasl. Občianskeho zákonníka.
  3. Ak kupujúci je spotrebiteľ (fyzická osoba, ktorá nekoná v rámci predmetu svojej podnikateľskej činnosti, zamestnania alebo povolania) na všetok ponúkaný tovar sa poskytuje záruka v trvaní 24 mesiacov, ak nie je pri tovare uvedené inak a postupuje sa v zmysle Zákona o ochrane spotrebiteľa a Občianskeho zákonníka a týchto reklamačných podmienok. Ak kupujúci nie je spotrebiteľom, postupuje sa v zmysle ustanovení Obchodného zákonníka a záručná doba je 1 rok. Záručná doba začína plynúť dňom prevzatia tovaru od prepravnej spoločnosti alebo priamo od predávajúceho ak si tovar preberá kupujúci osobne v deň jeho prevzatia.
  4. Kupujúci je povinný reklamáciu uplatniť bezodkladne u predávajúceho, a to hneď po zistení vady.
  5. Zodpovednosť za vady sa nevťahuje na vady spôsobené nasledovným užívaním:
    k vade došlo mechanickým poškodením výrobku spôsobeným kupujúcim,
    b. nesprávnym zaobchádzaním s výrobkom, spôsobom iným ako bol uvedený v návode na používanie,
    c. používaním tovaru v podmienkach, ktoré nezodpovedajú svojou vlhkosťou, chemickými a mechanickými vplyvmi prirodzeného prostrediu tovaru,
    d. zanedbaním starostlivosti a údržby o tovar,
    e. poškodením tovaru nadmerným zaťažovaním,
    f. používaním tovaru v rozpore s podmienkami uvedenými v dokumentácii, všeobecnými zásadami, technickými normami alebo bezpečnostnými predpismi alebo iným porušením záručných podmienok.
  6. Zo zodpovednosti za vady sú taktiež vyňaté vady, ktoré vznikli pri živelnej pohrome.
  7. Zodpovednosť za vady sa nevťahuje taktiež i na bežné opotrebenie tovaru (alebo jeho časti) spôsobené používaním tovaru. Kratšiu životnosť výrobku teda nemožno považovať za vadu a nedá sa reklamovať.
  8. Reklamovaný tovar je potrebné zaslať na našu adresu uvedenú nižšie avšak nie na dobierku. Tovar je potrebné vhodne zabaliť, aby počas prepravy nedošlo k poškodeniu tovaru a odporúčame tovar zaslať doporučene, prípadne ako poistenú zásielku. K tovaru je potrebné pripojiť kópiu dokladu o kúpe (faktúru) a popis vady alebo odporúčame priložiť formulár na odstúpenie od zmluvy: (PDF). Reklamáciu je potrebné zaslať výhradne písomne (poštou), nie formou e-mailu.
  9. Predávajúci potvrdí prijatie reklamácie a vydá kupujúcemu potvrdenie o uplatnení reklamácie tovaru vo vhodnej forme. Za deň uplatnenia reklamácie sa považuje deň jej doručenia predávajúcemu. Ak nie je možné potvrdenie doručiť ihneď, musí sa doručiť bez zbytočného odkladu, najneskôr však spolu s dokladom o vybavení reklamácie. Potvrdenie o vybavení reklamácie bude zaslané písomne.
  10. Predávajúci je povinný určiť spôsob vybavenia reklamácie najneskôr do 30 dni odo dňa uplatnenia reklamácie. Po určení spôsobu vybavenia reklamácie vybaví reklamáciu predávajúci do 30 dní odo dňa uplatnenia reklamácie. Po uplynutí 30 dňovej lehoty na vybavenie reklamácie ma kupujúci právo odstúpiť od kúpnej zmluvy a bude mu vrátená plná suma za tovar alebo má právo na výmenu tovaru za nový.
  11. Práva kupujúceho pri uplatňovaní reklamácie:
    pri odstrániteľnej chybe má kupujúci právo, aby tá bola odstránená bezplatne, riadne a včas. O spôsobe odstránenia vady rozhoduje predávajúci. b. reklamácia sa považuje za vybavenú, ak sa skončí reklamačné konanie odovzdaním reklamovaného tovaru, jeho výmenou alebo vrátením kúpnej ceny tovaru, písomnou výzvou na prevzatie plnenia alebo jej odôvodnené zamietnutie.
  12. Nepoškodenie tovaru, resp. neporušenosť obalu (podľa pokynov pri preberaní tovaru) je potrebné skontrolovať pri preberaní tovaru, nakoľko tovar pri preprave sa môže poškodiť, odporúčame kupujúcim rozbaliť tovar a prezrieť si ho v prítomnosti dopravcu. Vaším podpisom kuriérovi prehlasujete že obal je nepoškodený.
  13. Tieto reklamačné podmienky sú neoddeliteľnou súčasťou všeobecných obchodných podmienok, a predávajúci si vyhradzuje právo ich kedykoľvek meniť aj bez predchádzajúceho upozornenia kupujúceho.
  14. Kontakt: Mestská organizácia SRZ, Bratislava IV., Levárska 11, 84104 Bratislava